Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Danmark skal ikke bekæmpe IS ved at støtte undertrykkelse

Folketingets partier skal i dag på Udenrigspolitisk Nævn drøfte den militære indsats mod Islamisk Stat. Enhedslistens udenrigsordfører opfordrer udenrigsministeren til at droppe den militære støtte til den undertrykkende regering i Bagdad.
27. aug

Ansvar skal placeres for skattesnyd

De partier, der har ansvaret for, at udenlandske selskaber tilsyneladende har snydt Danmark for milliarder af skattekroner, skal ikke bare vaske hænder.
26. aug

Stop spredningen af automatvåben

Partierne bag forsvarsforliget er blevet enige om en digital løsning, så Hjemmeværnet igen får lov til at opbevare automatvåben i deres private hjem. Eva Flyvholm kalder det uansvarligt.
26. aug