Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Kristian Jensen skal fordømme Tyrkiet

Enhedslisten mener, at Tyrkiets kampagne mod kurderne svækker kampen mod Islamisk Stat. Enhedslisten kræver, at den danske regering fordømmer Tyrkiets angreb på kurderne.
29. jul

Hykleri og dårlige undskyldninger fra DF

Det er hykleri og dårlige undskyldninger, når DF forsvarer nedskæringer på ældreområdet i en lang række kommuner landet over.
27. jul

Minister skal ind i sag om dømt psykiater

Enhedslisten støtter 3Fs krav om, at kommunerne skal gennemgå alle sager, hvor de har brugt den dømte psykiater til speciallægeerklæringer.
22. jul